Sunday, October 26, 2008

Kelas Peradaban Nabawi...

kelas ni aku attend jumaat ngan sabtu minggu lepas ari 2...nama lain bagi kelas 2 ialah program perbandingan agama...siyes best!!!alhamdulillah...Allah membuka pintu hati aku untuk g ke program 2 even awal2 2 aku cam ragu2...bukan nye takut aqidah terpesong..insyaAllah x terpesong...cumanya mula2 2 aku ingat die nak suh kita aktif dalam berdakwah kepada kawan2 non-muslim...tapi lepas pikir2,aku rasa baik aku g untuk lebih mengenali Islam d samping meningkatkan keyakinan aku bahawa agama lain bukan tandingan untuk Islam....berdakwah 2 wajib,tapi aku takut& aku cam kurang skill untuk berdakwah...tapi lepas attend kelas 2,insyaAllah,kal0 ada pape soklan dari non-muslim,aku akan berupaya untuk jawab...ni baru phase 1,i'm anticipating the next phases..hehehe...


penceramahnye bagus r....die masuk Islam 12 thn lepas...xsure lak um0 die skang brape...tapi yang aku taw,die ada anak 5 owang...anak die um0 setaun dah diajar tauhid,aqidah,bawak anak die g kuil,buddha,church n bandingkan ngan Islam...die ajar anak die kenal Allah...s0 kal0 dari kecik dah teguh dah tauhid,aqidah di0rang,insyaAllah besar2 nanti xde masalah la..n die ada gak bagi cth soklan dari non-muslim yang siyes kal0 ditnya kat aku,konfem aku akan senyap...xtaw nak jawab pe...tapi jawapan yang die bagi simple je,tapi cukup menjawab soklan...tabik spring r...slalunya kan...owang yang lahir dlm keluarga kafir yang dapat hidayah & then peluk Islam lagi berusaha nak kenal Allah daripada kita yang lahir dalam keluarga Islam...memang bersyukur kita lahir dalam keluarga Islam,tapi sedih sebab die baru kenal Islam 12 tahun dah tahu punye byk ttg Islam...aku yang dah idup 19 tahun ni pon x berdaya nak taw sume 2...subhanallah...betapa diri ini kerdil sekali...lahir sebagai Islam,tapi x mengamalkan cara idup Islam yang sebenar-benarnya...Islam is the way of life...tapi tgk kita skrg ni...byk yang mengamalkan cara hidup barat...xkirala dari segi pakaian,cara bergaul....Islam bukan untuk Melayu shj...xde langsung dlm Al-Quran sebut pasal melayu neh...even surah2 2 pon dalam Arab...Islam is 4 all...I LUV ISLAM!!!

p/s : kal0 nak suh aku citer lagi detail pasal program 2 nanti mai r kat aku...bdkk2 usm je la...bdk sekolah ke,owang lain ke,nanti2 r aku citer ek...hehehehe....

No comments:

Post a Comment