Monday, November 3, 2008

thE peRs0n i hAte m0sT.......

cite ni bet0l ni...x maen2...aku siyes benci gile sowang neh...jahat gile r...kadang2 aku terpaksa ngalah,kadang2 aku dpt gak jauhkan diri drpd die...lega gile r kal0 sehari xde die...rasa epi sgt!bukannye xleh aku xm0 d0k ngan die dah,tapi masalahnye aku ni lemah sgt...kadang2 je aku mampu menyisihkan die...tapi selalunye x berjaya la...sedih sgt...

nak taw x sape yang aku benci 2???h0h0...
the pers0n is actually the evil side of me....
bahagian diri aku yang amat jahil....yang amat senang terpengaruh dgn kata2 syaitan...yang selalu berjaya mengalahkan 'the other side of me'....

memang sedih bila teringat...dosa2 yang dah aku buat...x kira la dosa kecik ke,besar ke...tetap dosa kan...tetap disebabkan kejahilan diriku ini....sedih sgt....orang patutnya hari demi hari iman makin meningkat...tapi aku rasa aku makin hari makin menurun je...aku dah makin lupe pada Dia yang selalu memerhatikan tingkah laku aku....yang x pernah lupa memberikan aku rezeki...tapi aku x bersyukur...apa yang patut dibuat x buat...pe yang x yah buat nak buat...pe yang x bleh p0n nak gak kal0 bleh...

"Ya Allah...ampunkanlah hambaMu yang hina ini Ya Allah...peliharalah diriku daripada seksaan api neraka...sesungguhnya aku tidak layak untuk syurgaMu,tetapi aku juga tidak mampu menghadapi api nerakaMu Ya Allah...janganlah Engkau biarkan aku terus terlalai dengan mainan dunia ini Ya Allah...janganlah Engkau biarkan aku mengagungkan dunia yang sementara ini Ya Allah...sesungguhnya Engkaulah yang Maha Pemurah,Maha Pengasihani serta Maha Penerima Taubat...terimalah taubat hambamu ini Ya Allah....tunjukkan aku jalanMu yang lurus Ya Allah...kurniakanlah taufiq dan hidayah kepadaku Ya Allah...semoga aku akan sentiasa menjadi hamba yang bersyukur dan semoga aku akan sentiasa mendapat kasih-sayangMu Ya Allah.....amiiin..."

DESTINASI CINTA...jom karok!hehehe...tapi muhasabah diri jugak.......ada kaitan ngan tajuk neh..hayati la lirik die......


Menyingkap tirai hati
Mengintai keampunan
Di halaman subur rahmat-Mu, Tuhan
Tiap jejak nan bertapak
Debu kejahilan
Akan ku jirus dengan madu keimanan
Tak ternilai airmata dengan permata
Yang bisa memadamkan api neraka
Andai benar mengalir dari nasuha nurani
Tak kan berpaling pada palsu duniawi

Destinasi cinta yang ku cari
Sebenarnya terlalu hampir
Hanya kabur kerana dosa di dalam hati
Telah ku redah daerah cinta
Yang lahir dari wadah yang alpa
Tiada tenang ku temui
Hanya kecewa menyelubungi

C/O Ku gelintar segenap maya
Dambakan sebutir hakikat
Untuk ku semai menjadi sepohon makrifat
Moga dapat ku berteduh di rendang kasih-Mu

Namun ranjaunya tidak akan sunyi
Selagi denyut nadi belum berhenti
Durjana syaitan kan cuba menodai
Segumpal darah bernama hati(Destinasi cinta Ilahi)

Lestarikan wadi kalbuku, oh Tuhanku
Leraikan aku dari pautan nafsu
Biarpun sukar bagiku melamar redha-Mu
Namun masihku mengharap ampunan-Mu
Wahai Tuhanku? Ya Allah?

6 comments:

  1. Kempen Derma Darah...

    http://www.azahamin.com/free-widget-jom-derma-darah/

    tukaq link aku...hihi...

    ReplyDelete
  2. waa..aku igt aku dah,sbb smlm x jmpe lgsg ngn ko..huhu..aiyak,ok2..muhasabah diri la nih kre..
    aku suka itu nasyid jugak lorh..
    dgar gak secerah pawana ngan layar keinsafan..
    best juge..hee..=)

    ReplyDelete
  3. hahahah...
    aku x men la benci owang laen neh..
    diri sndiri pon x bt0l x pasal2 nak benci2 kat owang...h0h0h0...
    aku suke gak nasyid2 tuh...tapi aku rasa lagu ni masuk gile ngan tajuk 2..hehehe...
    nanti aku wat cite yang ada kaitan ngan lagu 2 lak eh...hahaha...

    ReplyDelete
  4. aku pun benci jgak org yg oye benci tuh...haih~

    ReplyDelete
  5. la ingatkan oye benci aku...hehe..yela awat habaq pasai orang..sebelah..cam kat sebelah masa kat kuliah jaerk..hehehe..aku bukan takat benci kat hang...oppsss..silap..kat org yang hang benci..tapi...suku sakat dia pon aku benci gak...hehe..am i right or you are wrong..haha..

    ReplyDelete
  6. hak3...azah...mana bleh hang benci die gak!aku sowang je bleh!h0h0h0...

    amoi2 gee...buat oopps2 lak die...smpey suku sakat die hang benci...h0h0h0...i am always rite,u r always wrong..no need 2 pening2..hahaha...

    ReplyDelete